Onze aanpak

Elders op deze website is in een uitgebreide notitie waarin wordt ingegaan op de scholing en de vorming in Nepal. Er wordt gesproken over de keuzemogelijkheden in de opleidingen. De kosten die studeren het met zich meebrengt is ook helder uiteengezet. Onmisbaar, en wij prijzen ons als stichting  daarin gelukkig, is de hulp van de genoemde lokale ngo. De bemanning is economisch geschoold als is de universitaire opleiding “rural development” succesvol afgerond. Deze foundation heeft al jarenlange ervaring in de hulpverlening en richt zich speciaal op de armste gebieden en mensen uit de laagste kasten in de samenleving.

Specifiek richt de stichting Dugunagadi Nepal zich op de jonge mensen. De mogelijkheid tot en kans op een beroep voor deze meisjes en jongens geeft perspectief voor de rest van hun leven. Het maakt de weg vrij om zelf in het onderhoud te kunnen voorzien. Dit ook als een gezin gesticht is en zelfs de mogelijkheid geeft om familieleden te ondersteunen.

Om het bondig te zeggen: :”MICRO HULP EN DAT VOOR EEN LEVEN LANG”.